علل سرد نکردن یخچال کنوود

علل سرد نکردن یخچال کنوود
فهرست

یخچال فریزر کنوود ساخت کشور انگلیس بوده و بیش از 60 سال قدمت دارد. این برند به عنوان یکی از برندهای مطرح جهان شناخته شده است. یخچال کنوود در کنار امکانات ویژه ای که دارد همانند سایر برندها دارای ایراداتی نیز است. از جمله اصلی ترین مشکلات یخچال فریزر کنوود می‌توان به سرد نکردن محیط داخل یخچال اشاره کرد. در این مقاله رایج ترین دلایل سرد نکردن یخچال کنوود را بررسی می‌کنیم.

علل اصلی سرد نکردن یخچال کنوود

با دقت به موارد زیر می‌توانید از عوامل سرد نکردن یخچال فریزر کنوود مطلع شده و آن‌ها را به راحتی برطرف نمایید.

سرد نکردن یخچال کنوود(خرابی کندانسور)

مشکل از کندانسور است

زمانی که کندانسور یخچال از کار بیفتد چرخش هوای داخل یخچال متوقف شده که این مسئله اصلی ترین علت سرد نکردن یخچال کنوود به شمار می‌رود. تمیز کردن لوله‌های پشت یخچال، شستشوی لوله‌های کندانسور و جلوگیری از برخورد پروانه به بدنه یخچال سبب افزایش طول عمر کندانسور می‌شود.

سرد نکردن یخچال کنوود(خالی شدن گاز یخچال)

گاز یخچال تمام شده یا نشتی دارد

با سرویس دوره ای یخچال و نشت یابی به موقع می‌توانید از تمام شدن گاز یخچال جلوگیری کنید. توجه داشته باشید شارژ مجدد گاز یخچال باید توسط افراد متخصص صورت گیرد. ضربه به بدنه یخچال در زمان جابجایی از مهمترین عوامل خالی شدن گاز یخچال به شمار می‌رود.

سرد نکردن یخچال کنوود(نقص دیفراست)

یخچال مشکل یخ زدایی یا دیفراست دارد

یکی دیگر از دلایل سرد نکردن یخچال کنوود خرابی دیفراست دستگاه است. برای این منظور می‌بایست المنت، ترموفیوز، ترمودیسک، سنسور، دیفراست برد الکترونیکی و ترموستات یخچال مورد بررسی قرار گیرد. در صورت خرابی هر یک از این قطعات باید سریعا قطعه مورد نظر تعویض شود.

تعمیر یخچال در محل با گارانتی خدمات و قیمت مناسب توسط گروه خدماتی کیان سرویس

سرد نکردن یخچال کنوود(پر کردن یخچال)

یخچال کنوود بیش از اندازه پر شده است

ظرفیت و گنجایش یخچال فریزر از مواردی است که باید به آن توجه کرد و از پر کردن بیش از حد یخچال با استفاده از ظروف و مواد غذایی خودداری کرد. چرا که دمای تنظیم شده برای مقدار مواد غذایی مشخص شده جوابگو است. مسدود کردن یخچال بیش از حد نیاز سبب جلوگیری از گردش هوا داخل محیط یخچال می‌شود.

سرد نکردن یخچال کنوود( عدم تنظیم درجه یخچال)

درجه یخچال به درستی تنظیم نشده است

در نظر داشته باشید دمای یخچال را در تابستان باید روی عدد 4+ و در زمستان روی عدد 3+ تنظیم کنید. این عدد برای فریزر در تابستان 18- و در زمستان 16- است. در غیر این صورت ممکن است یخچال یا خوب سرد نکند یا مواد غذایی داخل یخچال یخ بزند.

گاهی اوقات سرد نکردن یخچال کنوود به خطاهای انسانی ما از جمله عدم توجه به دمای یخچال فریزر، پر کردن بیش از حد یخچال و یا قرار دادن یخچال در کنار وسایل حرارت زا مانند اجاق گاز مربوط می‌شود.

سرد نکردن یخچال کنوود(خرابی کمپرسور)

کمپرسور یا موتور یخچال مشکل دارد

از کار افتادن کمپرسور یخچال و یا یکسره شدن آن یکی دیگر از علل سرد نکردن یخچال کنوود به شمار می‌رود. تعویض موتور یخچال تنها راه حل این مشکل است.

برای آشنایی با بهترین مرکز تعمیر یخچال در مشهد به این صفحه مراجعه نمایید.

سرد نکردن یخچال کنوود(دمپر یخچال)

یخچال مشکل دمپر دارد

برخورد وسایل داخل یخچال به دمپر  و ایجاد مشکلات الکترونیکی سبب تغییر دمای یخچال و فریزر می‌شود. بنابراین دقت کنید ظروف و مواد غذایی را کنار دمپر یخچال قرار ندهید.

سرد نکردن یخچال کنوود(گرفتگی مسیر تخلیه یخچال)

راه تخلیه یخچال مشکل دارد

گرفتگی مسیر تخلیه یخچال سبب بروز نوسانات دمایی شده و به طبع آن سرد نشدن محیط داخل یخچال اتفاق می‌افتد. در صورت بروز این مشکل بوسیله یک میله بلند جرم‌های داخل این لوله را درآورده و چند نوبت درون آن آب جوش بریزید تا رسوبات به طور کامل از این لوله خارج شود.

علت سرد نکردن یخچال کنوود

علت سرد نکردن یخچال کنوود و کار کردن فریزر

در مواقعی که فریزر به درستی کار می‌کند اما یخچال خوب خنک نمی‌کند باید درجه دمای یخچال را بررسی و تغییر دهید. در صورت ادامه دار شدن ایراد فن خنک کننده یخچال و سنسور یخچال را چک کنید. در صورت خرابی نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

سرد نکردن یخچال کنوود(باز گذاشتن درب یخچال)

خطاهای انسانی که سبب سرد نکردن یخچال کنوود می شود

همانطور که گفته شد قرار دادن یخچال در تابش نور خورشید، وسایل حرارت زا مانند سماور، مایکروفر و اجاق گاز سبب بروز مشکلاتی از قبیل سرد نکردن یخچال کنوود می‌شود.

لازم به ذکر است نباید یخچال را بیش از حد به دیوار بچسبانید تا هوا پشت یخچال در جریان باشد. باز ماندن طولانی مدت درب یخچال دومین خطای انسانی در خصوص بروز این مشکل می‌باشد. از طرفی تراز نبودن یخچال سبب جلوگیری از خوب بسته شدن درب یخچال نیز می‌شود.

همچنین باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال سبب خروج هوای سرد به بیرون و خراب شدن لاستیک درب یخچال می‌شود. سعی کنید در صورت نیاز اینکار را انجام دهید.  

عدم تنظیم صحیح درجه دمای یخچال کنوود در تابستان و زمستان نیز یکی دیگر از دلایل سرد نکردن یخچال کنوود توسط خودمان می‌باشد. 

جمع بندی

با رعایت نکات کلیدی ذکر شده در این مقاله از سرد نکردن یخچال کنوود جلوگیری کرده و عمر یخچال خود را افزایش دهید. در نظر داشته باشید استفاده از قطعات تقلبی و سپردن یخچال خود به تعمیرکار غیر حرفه ای سبب آسیب جدی به دستگاه و کاهش طول عمر آن می‌شود. کیان سرویس نماینده رسمی تعمیر یخچال کنوود در مشهد با با بیش از دو دهه تجربه است.

سوالات متداول

  • استفاده از متخصصین دوره دیده
  • استفاده از قطعات اصلی
  • اعزام کارشناس مربوطه به محل شما در کمترین زمان ممکن
  • قیمت مناسب
  • تضمین کیفیت
  • گارانتی خدمات
امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

خدمات تعمیر یخچال فقط برای شهر مشهد می‌باشد.

ساعات پاسخ دهی 9 الی 21