روش های جادویی تعمیر فرورفتگی در یخچال

فهرست

آیا می دانید که چگونه با روش های خانگی، می توان به سرعت فرورفتگی در یخچال را تعمیر کرد؟ چنانچه به هر دلیلی در یخچال  شما خراب شده است، لازم نیست که سریع آن را عوض کنید، بلکه می توانید با راهکارهایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، مشکلات و ایرادات یخچال فریزر را در خانه و با کمترین هزینه رفع نمایید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

تعمیر فرورفتگی در یخچال با سشوار یا یخ خشک

برای تعمیر فرورفتگی در یخچال،از سشوار یا یخ خشک می توانید استفاده نمایید. در این روش، ابتدا باید محدوده‌ی فرو رفته را با پارچه نرم تمیز کرده و سپس باید صبر کنید تا محدوده به طور کامل خشک شود. در ادامه، با استفاده از سشواری با درجه حرارت متوسط محل فرورفتگی را گرم می کنید.در هنگام استفاده از سشوار، باید مطمئن شد که دمای آن بیش از حد بالا نرود. در غیر این صورت، ممکن است که حرارت زیاد باعث باعث تغییر رنگ درب یخچال شود. بعد از گذشت کمی زمان و خنک شدن آهن، فرورفتگی ناحیه مورد نظر رفع می شود.

در روش دیگر برای تعمیر فرورفتگی در یخچال،باید یخ خشک را با یک پارچه نرم بپیچید تا سطح درب یخچال را از هرگونه خراشیدگی در امان نگه دارید. سپس با پوشیدن دستکش، یخ را برای چند دقیقه روی ناحیه فرورفتگی قرار دهید. بعد از این کار، یخ خشک را کنار گذاشته و اجازه دهید کمی خنک شود. به دلیل انقباض ناشی از سرد شدن یخ، فرورفتگی به حالت اولیه‌ی خود برمی‌گردد.

استفاده از تلنبه برای تعمیر فرورفتگی در یخچال

تعمیر فرورفتگی در یخچال با تلنبه 

جهت تعمیر فرورفتگی در یخچال، ابتدا باید تلنبه‌ای صاف و فلت داشته باشید و آن را خوب تمیز کنید. سپس محدوده‌ی روی یخچال که آسیب دیده را با کمک الکل ایزوپروپیل تمیز کرده و کمی آب روی آن اسپری کنید.

حالا تلنبه را روی قسمت آسیب‌دیده بچسبانید و محکم فشار دهید تا به خوبی سرجای خود بچسبد. سپس دسته‌ی تلنبه را به طرف خود بکشید، اما حواستان باشد که آن را به گونه‌ای نکشید که کنده شود. برای رفع فرورفتگی، باید چندین بار تلنبه را به‌طرف خود بکشید تا صدای بیرون آمدن فرورفتگی را بشنوید.

بعد از انجام این کار، باید تلنبه را به طور محکم بر روی محدوده‌ی آسیب‌دیده قرار دهید تا به خوبی چسبیده و محکم شود. باید به دقت و با نیرویی متمرکز عمل کنید تا تلنبه به درستی چسبیده و فرورفتگی به حالت اولیه‌ی خود بازگردد.

کیان سرویس ارائه دهنده خدمات تعمیر یخچال  در مشهد با گارانتی و ضمانت مرجوعی

چسب حرارتی و تعمیر کردن فرو رفتگی در یخچال

تعمیر فرورفتگی در یخچال با چسب حرارتی

برای رفع فرورفتگی در یخچال، ابتدا باید چسب حرارتی را روی سر فرورفتگی بزنید و مطمئن شوید که آن را به طور یکنواخت و نازک می‌زنید. همچنین، باید کمی چسب در مرکز فرورفتگی بزنید تا آن را پر کند. سپس دندانه گیر را به فرورفتگی و در مرکز آن، وصل کنید.

 

دستگیره‌های کنترل کننده پایه‌های مکنده را در دسته‌ی کشنده به سمت چپ بچرخانید تا شل شوند و آنها را تنظیم کنید و به راست بچرخانید تا در جای خود سفت شوند. سپس سوراخ وسط دستگیره کشنده را در محل فرورفتگی یخچال بکشید و پایه‌های مکش را در دو طرف فرورفتگی، محکم به درب یخچال بچسبانید.

 

بعد از این کار، باید حدود یک دقیقه برای خشک شدن مواد صبر کنید و سپس دستگیره مرکزی روی دسته کشنده را با چرخاندن به سمت راست ببندید تا از در خارج شود. اگر با این کار فرورفتگی بیرون نیامده است، محل را دوباره با الکل تمیز کرده، سر کشنده را با چسب داغ بپوشانید و دوباره امتحان کنید. درصورتی که بار اول کشش را به صورت افقی تنظیم کردید، بار دوم آن را به صورت عمودی تلاش کنید.

راه حل های دیگر تعمیر فرورفتگی در یخچال

1. گردگیر هوای کنسرو شده

 اگر می خواهید تعمیر فرورفتگی در یخچال را در خانه انجام دهید،بهتر است با یک پارچه تمیز و بدون پرز فرورفتگی و ناحیه اطراف آن را پاک کرده و کاملاً خشک کنید. سپس یک ظرف حاوی هوای کنسرو شده، مثل مواردی که برای تمیز کردن قطعات کامپیوتر استفاده می کنید را تکان دهید. . قوطی را وارونه نگه داشته و ناحیه فرورفتگی را اسپری کنید.شما علاوه بر موارد ذکر شده با استفاده از این راهکار می توانید به راحتی تعمیر فرورفتگی در یخچال را انجام دهید.

2.پلانجر

برای رفع فرورفتگی در یخچال،پیستون را تمیز کرده و ضدعفونی کنید.سپس اطراف فرورفتگی را با ایزوپروپیل الکل تمیز کنید تا از محکم شدن آن اطمینان حاصل کنید.  بعد لبه لاستیکی پیستون را به ناحیه اطراف فرورفتگی بچسبانید و به شدت فشار دهید تا مهر و موم ایجاد شود. سپس، دسته پیستون را محکم به سمت خود بکشید، اما نه آنقدر محکم که مهر و موم را بشکنید. این کار را تکرار کنید تا صدای بیرون آمدن فرورفتگی را بشنوید. در طول این فرآیند، تلاش‌های خود را به آرامی و با احتیاط پیش ببرید زیرا کشیدن بیش از حد ممکن است باعث آسیب بیشتر شود.

کیان سرویس نماینده رسمی تعمیر یخچال و ارائه دهنده سرویس و خدمات تعمیر لوازم خانگی در مشهد

بهترین روش های تعمیر فرورفتگی در یخچال فریزر تعمیر فرورفتگی در یخچال

روش های دیگر تعمیر فرورفتگی و پوسیدگی یخچال فریزر

بعد از مدتی استفاده از یخچال فریزر، ممکن است قسمت های مختلف آن دچار پوسیدگی و فرو رفتگی شود. در ادامه چند روش ساده و کم هزینه برای برطرف کردن این مشکل را به شما توضیح می‌دهیم.

1.نمک و لیمو

عصاره‌ی لیمو و نمک رابا هم ترکیب کرده وآن را روی محدوده پوسیده شده بمالید. باید حداقل دو ساعت به آن فرصت دهید و سپس قسمت معیوب یخچال فریزر را بسایید.لیمو  در از بین بردن پوسیدگی‌ها بسیار بی نظیر است و می تواند  بدون آسیب رساندن به فلز، پوسیدگی را از بین ببرد.

 

2.سرکه سفید

یکی از روش های دیگری که برای تعمیر فرورفتگی و پوسیدگی در یخچال فریزر می توان از آن استفاده کرد، بدین صورت است که یه مقدار از سرکه را  به کمک یک دستمال خیس بر روی در یخچال کشیده و اجازه بدهید تا چندین ساعت در همین حالت باقی بماند.در این روش دیگر نیاز به ساییدن ندارید و به راحتی می توانید  قسمت پوسیده یخچال فریزر را تعمیر کنید.

برای  اینکه ویژگی های تعمیر کار ماهر یخچال را تشخیص دهید،حتما مقاله بهترین تعمیرکار یخچال در مشهد را مطالعه نمایید.

 

جمع بندی

ما در این مقاله، روش هایی را برای تعمیر فرورفتگی ‌در یخچال اشاره کردیم.امیدواریم که این مطلب  برای شما مفید بوده باشد. چنانچه با سوالی در مورد تعمیرات یخچال مواجه شدید، کافیست آن را در سایت مطرح کرده تا کارشناسان ما تا در این زمینه اطلاعات جامع را در اختیار شما قرار بدهند.

سوالات متداول

قیمت تعمیرات تعمیر فرورفتگی درب یخچال به نوع برند، میزان آسیب به ناحیه مورد نظر و … بستگی دارد. جهت اطلاع از هزینه می توانید با شماره 05133446311 در تماس باشید.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*