علت خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما

خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(کمبود گاز یخچال)
فهرست

در برخی موارد یخچال قادر به تولید سرمای مناسب نمی‌باشد. به عبارتی یخچال کار می‌کند اما تولید سرمای مناسب اتفاق نمی‌افتد. توجه به علت خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما از کپک زدن آن‌ها و مسمومیت شما جلوگیری می‌کند. همچنین این مسئله از خراب شدن سایر قطعات یخچال جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. در این مقاله درباره علت‌های اصلی خنک نشدن هوای یخچال پاکشوما و راهکارهای موثر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین دما برای یخچال پاکشوما

طبق تحقیقات و سازمان جهانی دمای یخچال باید بین 2 تا 5 درجه سانتی گراد که مترادف با 40 درجه فارنهایت است باشد. در صورتی که دمای یخچال کمتر از این مقدار باشد خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما و زمانی که بیشتر از این مقدار باشد برفک زدن اتفاق می‌افتد. همچنین بهترین دما برای فریزر پاکشوما 20- تا 17- درجه(صفر درجه فارنهایت) بسته به فصول مختلف سال می‌باشد. عدم تنظیم درست دمای یخچال پاکشوما در فصل تابستان و زمستان منجر به خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با کیان سرویس نمایندگی تعمیر یخچال در محل و مزایای استفاده از این گروه حرفه ای این مقاله را حتما مطالعه نمایید.

علت اصلی خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما

 
همانطور که می‌دانید خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما به دلیل عدم تولید کافی هوای سرد در یخچال است. اگر دمای یخچال مناسب نباشد مواد غذایی فاسد شده و قابل استفاده نمی‌باشند. این مسئله به دلایل متعددی  از جمله یکسره شدن کمپرسور، خرابی برخی قطعات الکترونیکی مانند برد و داغ شدن بیش از حد موتور یخچال اتفاق می‌افتد. در ادامه به سایر علل خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما خواهیم پرداخت.
  • استفاده از یخچال در روز اول

گاهی اوقات استفاده از یخچال فریزر در روز اول سبب خنک نشد مواد غذایی در یخچال پاکشوما می‌شود. توصیه می‌شود حداقل تا 48 ساعت از دستکاری دمای یخچال خودداری کرده و به یخچال فرصت داده تا قطعات موجود در یخچال وظایف خود را انجام دهند.
 
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(تنظیم دمای اشتباه)
  • تنظیم اشتباه دمای یخچال

برخی افراد زمانی که خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما را مشاهده می‌کنند تصور می‌کنند علت آن نقص در قطعات یخچال و یا از کار افتادن موتور یخچال است. در صورتی که در بیشتر موارد تنها با تنظیم دمای یخچال این مشکل رفع می‌شود. روی صفحه نمایشگر یخچال‌های پاکشوما می‌توان دمای یخچال را تنظیم کرد. دقت داشته باشید دمای یخچال در فصل زمستان باید روی 4+ یا 5+ درجه تنظیم شده و در تابستان روی 2+ یا 3+ درجه قرار گیرد.
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(نقص درب)
  • وجود نقص درب یخچال

خوب بسته نشدن درب یخچال به دلیل خرابی لولای در یکی دیگر از دلایل خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما به شمار می‌رود. خواهشمند است با ارتباط با نمایندگی مجاز تعمیر یخچال پاکشوما در مشهد تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر لولای درب یخچال اقدام نمایند.
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(ایراد درب یخچال)
  • مشکل لاستیک درب یخچال

یکی از دلایل مهم اما غیر قابل تصور در خصوص خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما پارگی، کثیف بودن و یا شل شدن نوار دور درب یخچال است. وجود این مشکلات از ورود هوای گرم به داخل یخچال جلوگیری نکرده و محیط یخچال بتدریج سرمای خود را از دست می‌دهد. بهتر است هر چند وقت یکبار لاستیک درب یخچال را چک کرده، آن را شسته و با استفاده از وازلین یا گریس چرب کنید. در صورت پارگی نیز استفاده از لاستیک جدید توصیه می‌شود.
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(کمبود گاز یخچال)
  • کمبود گاز یخچال

هنگامی که گاز یخچال به دلایل متعددی از جمله سوراخ شدن بدنه یخچال در اثر ضربه و یا پوسیدگی لوله‌های مبرد، کم شود رفته رفته دمای یخچال افزایش پیدا می‌کند. شارژ مجدد گاز یخچال حتما باید نمایندگی تعمیر یخچال پاکشوما صورت گیرد.
 
تلفن‌های تماس کیان سرویس جهت بررسی نشتی گاز و شارژ گاز:
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(تراز نبودن یخچال)
  • تراز نبودن کف یخچال

عدم تراز نبودن یخچال یکی از مواردی است که منجر به خنک نکردن یخچال پاکشوما می‌شود. برای این کار می‌توانید از پایه‌های مخصوص به منظور صحیح بسته شدن درب یخچال و تولید سرمای کافی در یخچال استفاده نمایید.
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(مشکل در برد یخچال)
  • مشکل در برد یخچال

از اصلی ترین دلایل خنک نکردن مواد غذایی یخچال پاکشوما می‌توان به خرابی برد الکترونیکی یخچال اشاره کرد. از کار افتادن برد یخچال علاوه بر گرم شدن محیط یخچال، سبب مختل شدن سایر قطعات موجود در یخچال می‌شود. به منظور رفع این مشکل باید برد یخچال را بررسی و تعویض نمایید.
خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما(خرابی کندانسور)
  • خراب بودن کندانسور یا مشکل در کویل‌های کندانسور یخچال

نقش اصلی اوپراتور یخچال ایجاد هوای سرد می‌باشد. گاهی اوقات به دلیل کثیف بودن کویل‌های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند، یخچال سرمای لازم را ندارد. برای رفع این مشکل تنها کافی است کویل یخچال را بیرون کشیده و با یک دستمال مرطوب سیم پیچی‌های آن‌ را به دقت تمیز کنید. این کار باید هر 6 ماه یکبار برای بهبود عملکرد یخچال انجام شود.

برای تعویض هر یک از قطعات یخچال پاکشوما به کیان سرویس مرکز فروش قطعات یخچال در مشهد مراجعه نمایید تا از قطعات اصلی و با کیفیت بهره مند شوید.

مراجعه به کیان سرویس برای رفع خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما

مراجعه به بهترین نمایندگی تعمیر یخچال پاکشوما در مشهد

حال که با علت‌های خنک نشدن مواد غذایی در یخچال پاکشوما آشنا شدید در صورت عدم رفع مشکل تنها کافی است با شماره‌های زیر تماس گرفته در اسرع وقت تکنسین‌های دوره دیده برای رفع مشکل به محل شما اعزام شوند. گفتنی است گروه کیان سرویس در صورت نیاز به تعویض قطعه از قطعات اصلی و اورجینال استفاده می‌کند.

برای ارتباط با بهترین نمایندگی تعمیر یخچال در مشهد کلیک نمایید.

سوالات رایج

  1. عدم قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال
  2. عدم مجاورت یخچال کنار اجاق گاز و مایکروفر
  3. اجتناب از باز و بسته کردن بی دلیل درب یخچال
  4. سرویس دوره ای یخچال
  5. ایجاد فاصله مناسب یخچال با دیوار
  6. قرار ندادن یخچال در آفتاب

خرابی این قطعه سبب برفک زدن یخچال فریزرهای نوفرست می‌شود.

  1. ایجاد سر و صدای زیاد 
  2. یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال
  3. عدم انجماد مواد غذایی در فریزر
  4. جمع شدن آب کف یخچال
  5. خراب شدن آبسرد کن و یا یخساز
  6. خرابی فیلتر آب
امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*