نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی

فهرست

یکی از مهم ترین کاربردهای یخچال ساید ال جی در فصل تابستان، یخسازی و تصفیه آب آبریز است. این دستگاه برای تصفیه آب از فیلترهای مختلفی استفاده کرده. فیلتر یخچال باید به موقع تعویض شود تا سلامت شما در معرض خطر قرار نگیرد.

ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما به بررسی نحوه تعویض فیلتر، انواع فیلتر یخچال و مطالب مرتبط با فیلتر یخچال ال جی می پردازیم. لطفا اگر می خواهید که  یخچال شما عملکرد بهتری داشته باشد، تا انتهای مقاله از کیان سرویس ما را همراهی کنید.

تعویض فیلتر

درباره فیلتر یخچال ساید ال جی

فیلتر تصفیه آب یخچال ساید ال جی، آب را در چند مرحله تصفیه می‌کند تا برای شما آب تمیز و بهداشتی را فراهم نماید. در مرحله اول، این فیلترها ذرات بزرگ‌تر را از آب حذف می‌کند که شامل گل و لای، شن و ماسه و … می باشند.

در مرحله بعدی، فیلتر یخچال ساید ال جی کلر را از آب حذف  می کند. سپس در مرحله آخر، فیلتر تصفیه آب ذرات میکروسکوپی را از آب حذف می‌کند. این ذرات ممکن است شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و دیگر ذرات میکروسکوپی باشند. این مواد بو و طعم نامطبوعی به آب می‌دهند.

آموزش تعویض فیلتر آب یخچال ساید ال‌جی

خارج کردن فیلتر آب قدیمی یخچال ساید ال جی

فیلترهای خارجی تصفیه آب معمولا در پشت ساید قرار دارند. پس از یافتن محل تعبیه فیلتر، جریان آب ورودی به یخچال را به طور کامل ببندید و شلنگ را از دو طرف فیلتر جدا کنید.در ابتدا، فیلتر قدیمی آب را با احتیاط جدا کنید و آن را دور بیاندازید.

بعد از یافتن محل تعبیه فیلتر تصفیه آب، از طریق دیسپلی قسمت یخساز را در حالت غیرفعال قرار دهید تا در هنگام تعویض فیلتر، آب به داخل یخچال نرود.

کیان سرویس ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیر یخچال در مشهد با گارانتی 6 ماهه

چگونه فیلتر آب جدید را به جای فیلتر قدیمی جایگزین کنیم تعویض فیلتر

جایگزین کردن فیلتر آب جدید

پس از آماده کردن فیلتر تصفیه آب جدید، دو طرف فیلتر را به صورت دقیق به سر شیلنگ وصل کنید. برای جلوگیری از نشتی آب، شلنگ را کمی بچرخانید تا آب‌بندی درست انجام شود.

این کار را برای دو سر فیلتر تصفیه آب انجام دهید. سپس شیر آب ورودی به ساید را باز کنید تا آب به داخل فیلتر وارد شود. در مرحله آخر، یخ‌ساز را هم روشن کنید تا آب تصفیه شده به سرعت منجمد شود. با این کار  از تمامی قابلیت‌های یخچال ساید بای ساید ال جی به خوبی بهره مند میشوید.

برای آشنایی بیشتر با خرابی های یخچال ال جی، مطالعه مقاله  تعمیر یخچال ال جی در مشهد را از دست ندهید.

ریست یخچال ساید بعد از تعویض فیلتر

برای ریست کردن فیلتر تصفیه آب یخچال ساید بای ساید ال جی، کافیست به شرح زیر عمل کنید:

  1.  در صورتی که دکمه ریست در پنل یخچال شما وجود دارد، دکمه Reset را فشار داده و سه ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود. در این زمان چراغ فیلتر تصفیه آب خاموش میشود.
  2. در صورتی که دکمه ریست در پنل یخچال شما وجود ندارد، دکمه Express Freeze و دکمه Water Filter را همزمان به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا دستگاه ریست شود و چراغ فیلتر تصفیه آب خاموش گردد.
  3.  در مدل های جدید تر یخچال ساید بای ساید ال جی، به جای دکمه ریست، دکمه Fresh Air Filter وجود دارد. در این صورت، باید دکمه Fresh Air Filter را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید تا دستگاه ریست شود و چراغ فیلتر تصفیه آب خاموش گردد.

انواع فیلتر تصفیه آب یخچال ال جی

فیلترهای مختلفی برای تصفیه آب و بهبود کیفیت آن در یخچال ال جی استفاده می شوند که در انواع فیلترهای طعم، املاح و مواد معدنی، ضد باکتری وجود دارند. فیلترهای مینرال وظیفه تصفیه املاح و مواد معدنی موجود در آب را دارند.

فیلترهای طعم و بو نیز برای حذف بوی بد و طعم ناخوشایند آب استفاده می شوند. فیلترهای ضد باکتری همچنین به منظور حذف آلودگی های باکتریایی موجود در آب استفاده می شوند. این فیلترها با از بین بردن باکتری ها و میکروارگانیسم های موجود در آب، به بهبود کیفیت و سلامتی آب کمک می کنند.

فیلتر آب چه تاثیری بر یحچال ساید ال جی می گذارد؟تعویض فیلتر

نقش فیلتر آب دریخچال ساید ال جی

استفاده از فیلتر آب در یخچال ساید بای ساید ال‌ جی،بسیار مهم است، زیرا این فیلتر مواد آلاینده و مضر  را از آب شما حذف می کند و برای شما آبی تمیز و سالم برای آشامیدن فراهم می کند.

در فیلتر تصفیه آب ال‌ جی از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده است که همین امر موجب حذف املاح و مواد مضر از آب  شده  که در نتیجه  شما می توانید آب سالم  و  با طعم خوشایند را مصرف نمایید.

برای رفع سریع ارور یخچال ال جی، مقاله ارور یخچال ال جی اینورتر  را حتما مطالعه نمایید.

هزینه تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی

هزینه تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی، با توجه به مدل یخچال و نوع فیلتر مورد استفاده متفاوت می باشد.بنابر این اگر می خواهید که ازهزینه تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی به صورت دقیق اطلاع داشته باشید، کافیست با کارشناسان ما در کیان سرویس تماس گرفته تا باتوجه به مدل دستگاه شما قیمت را به شما اعلام نمایند.

چه زمانی باید تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی را انجام دهیم؟ تعویض فیلتر

زمان  تعویض  فیلتر یخچال ساید ال جی

فیلترهای آب یخچال ساید ال جی،معمولا تاریخ انقضا دارند و باید در زمان مشخص تعویض شوند تا به بهترین شکل عمل کنند. بیشتر تولیدکنندگان یخچال، توصیه می کنند که فیلترهای آب ساید ال جی را هر شش ماه یکبار عوض کنید.

تعویض فیلتر آب بهتر است به وسیله تکنسین و متخصص انجام شود، زیرا این فرایند ممکن است به دلیل نصب نادرست، باعث افزایش خطر آلودگی آب شود. بنابراین، در صورتی که دانش کافی برای تعویض فیلتر آب ندارید، بهتر است که خودتان این کار را انجام نداده و آن را به تکنسین مربوطه بسپارید.

اگر می خواهید با تمام خطاهای یخچال ال جی آشنا شوید،توصیه می کنیم که مقاله کدهای خطای یخچال ال جی را مطالعه کنید.

تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی توسط کیان سرویس

 مرکز تعمیرات یخچال کیان سرویس،به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال در مشهد، آماده تعویض فیلتر آب یخچال ساید ال جی می باشد. این شرکت با بهره گیری از تکنسین های آموزش دیده و سال ها تجربه در زمینه تعمیرات  یخچال، سرویس های تخصصی و با کیفیت در زمینه تعویض فیلتر آب ساید بای ساید ال جی  را به مشتریان خود ارائه می دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا درخواست تعویض فیلتر آب ساید بای ساید ال جی، می توانید با همکاران ما در کیان سرویس تماس بگیرید و یا به سایت ما مراجعه کنید.

جمع بندی

با توجه به اینکه فیلتر یخچال در تصفیه آب و سلامتی شما نقش بسیار مهمی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم تا در مورد تعویض فیلتر اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

چنانچه سوالی در زمینه فیلتر یخچال ال جی داشتید، کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته تا به شما راهنمایی و مشاوره رایگان دهند.

سوالات متداول

عوض نکردن فیلتر باعث کاهش آب آبریز و عدم آبگیری صحیح برای یخسازی می شود.

معمولا پس از نصب  باید بین 6 تا 12 ماه  بعد تعویض شوند.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*