نکات مهم در جابجایی یخچال

فهرست

یخچال ها به دلیل حجیم بودن آن در زمان اسباب کشی و جابه جایی می توانند برای شما مشکل ساز باشند. قطعات داخلی یخچال بسیار گران قیمت هستند و چنانچه جابه جایی به صورت اصولی و صحیح انجام نشود، باعث آسیب به آن ها می شود. در این نوشته بناست درباره نکات مهم جابجایی یخچال صحبت کنیم.

اگر حمل و نقل یخچال به شکل غیراستاندارد انجام شود، علاوه بر این که به بدنه دستگاه آسیبب می زند، با خرابی در موتور و لوله‌های مبرد نیز ممکن است مواجه شوید. بنابر این اگر می خواهید با نکات طلایی و مهم حمل و نقل یخچال آشنا شده و بدون دردسر یخچال خود را جابه جا کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جابجایی یخچال در اسباب کشی

یکی از مواردی که در جابجایی یخچال، باید توجه داشته باشید این موضوع است که بسته بندی باید به صورت اصولی و دقیق باشد.این کار از آسیب های احتمالی به یخچال و در نتیجه خرابی آن جلوگیری می کند.

در زمان جابجایی یخچال این مسئله  را حتما در نظر داشته باشید که تمامی مواد غذایی را از داخل دستگاه خالی کنید. حداقل سه ساعت قبل از آن که بخواهید یخچال را حرکت دهید، دستگاه را از برق بکشید. این روش باعث خنک شدن موتور یخچال می شود.

جابجایی یخچال ساید بای ساید و نکات مهم که در این زمینه باید بدانید

جابجایی یخچال ساید بای ساید

برای حمل این دستگاه، باید تمامی مواد غذایی را از درون یخچال خالی کرده و حدودا 3 تا 5 ساعت  قبل از جابجایی، آن را از برق بکشید.یخچال ساید بای ساید معمولا  دارای پایه چرخ‌دار است که شما می توانید به جای بلند کردن دستگاه به راحتی از طریق چرخ‌های یخچال آن را هل داده و جابجا کنید. هنگامی که می خواهید یخچال ساید بای ساید را درون خودروی حمل بارقرار دهید، بهتر است که از یک سطح شیب‌دار برای جابه جایی  یخچال استفاده نمایید.

کیان سرویس، نمایندگی تعمیر یخچال در مشهد و ارائه دهنده خدمات تعمیرات ساید بای ساید با بهترین کیفیت 

طریق حمل یخچال در راه پله

برای جابه جایی یخچال در راه پله باید آن را به شکل ایستاده یا نیمه ایستاده حمل کرد.هرگز نباید یخچال را خواباند، زیرا ممکن است باعث ورود روغن کمپرسور به  لوله های خنک کننده یخچال شود.

بهترین روش  جهت حمل یخچال در راه پله، استفاده از چرخ دستی است. این وسیله به راحتی وزن یخچال را تحمل کرده و در نتیجه باعث می شود که به آسانی بتوان دستگاه را در راه پله جا به جا کرد.

چند ساعت قبل از اسباب کشی یخچال را خاموش کنیم

در زمان جابجایی یخچال باید تمام مواد غذایی را از یخچال بیرون بیاورید و حداقل به مدت 3 ساعت قبل از این که بخواهید دستگاه را حرکت دهید، آن را از برق بکشید.یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید این است که کشو‌ها و در صورت امکان، آب‌سردکن را جدا کرده تا وزن دستگاه کاهش یافته و به آسانی بتوانید یخچال را حمل کنید.

ما به صورت کامل در زمینه،استراحت دادن به یخچال فریزر صحبت کرده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مربوطه بررسی نمایید.

ویزگی های خودروی جابجا کننده یخچال و نکات جابجایی یخچال

ویژگی های خودروی جابجا کننده یخچال

اگر می خواهید که فقط یخچال را جابجا نمایید، از خودروهایی مانند نیسان و یا انواع وانت می توان  برای  این کار استفاده کنید.چنانچه قصد دارید که اسباب کشی نمایید و همچنین وزن بارها بیشتر از دو تن باشد، در این شرایط بهتر است که از خاور مسقف جهت جابه جایی دستگاه استفاده شود.

البته به این مطلب توجه  داشته باشید که حتما خودروهای دارای کمک فنرهای سالم و ضربه گیر را برای حمل یخچال انتخاب کنید.

حالت های مختلف جایجایی یخچال 

یکی از  رایج ترین اشتباهات جابه جایی یخچال به صورت افقی است. این دستگاه دارای مواد سیال و گازهای مختلفی می باشد و ممکن است در اثر به پهلو خواباندن یخچال، به کمپرسور آسیب وارد شود.

بنابر این هرگز نباید یخچال  به پهلو یا پشت خوابانده شود، زیرا این کار ممکن است باعث شود که روغن خنک کننده کمپرسور به داخل لوله های خنک کننده جریان پیدا کرده و دستگاه دیگر عملکرد سابق را نداشته باشد.

برای قرار دادن یخچال در ماشین باربری، تا حد امکان سعی کنید که آن را ایستاده جابجا کنید، زیرا این کار موجب می شود که به دستگاه آسیبی وارد نشود.

مشکلات یخچال پس از حمل و نقل

بعد از حمل و نقل یخچال ممکن است با مشکلاتی مثل خنک نکردن دستگاه، روشن نشدن یخچال و … مواجه شوید.  این مشکلات پس از جابه جایی یخچال، ممکن است به دلایلی مانند ضربه به اتصالات دستگاه، قطع شدن کابل یخچال،آسیب به کمپرسور و لوله های گاز ایجاد شود.

بنابر این توصیه می شود که جابه‌جایی یخچال توسط افراد حرفه ای انجام شود، تا از  بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. چنانچه دستگاه به صورت افقی حمل شود، ممکن است،  مایعاتی که در موتور دستگاه وجود دارد جابه‌جا شده و  در نتیجه باعث اختلال در روند کار یخچال شود.بنابر این حتما برای اینکه با چنین مشکلاتی پس از حمل و نقل یخچال روبرو نشوید، حتما از افراد ماهر و با تجربه برای جابه جایی دستگاه استفاده کنید.

 

پیشنهاد کیان سرویس: مشکلات متداول یخچال

نکات اصلی و مهم جابجایی یخچال

نکات تکمیلی جابجایی یخچال

  1. اگر درب یخچال را جدا نکرده اید، حتما آن را با چسب پهن محکم ببندید.
  2. برای جابجایی یخچال در مسیر کوتاه، بهتر است که دستگاه را بیشتر از 45 درجه نسبت به زمین خم نکنید.
  3. چنانچه در هنگام جابه جایی یخچال دستگاه را مدت زیادی در حالت خوابیده قرار داده اید، بعد از  قرار دادن یخچال به محل موردنظر، آن را تا یک شبانه روز به برق نزنید.
  4. تاحدامکان سعی کرده که وسایل اضافی و مواد غذایی را از یخچال خارج کرده تا وزن آن سبک شود.
  5. به صورت عمودی یخچال را تکان دهید.
  6. برای جا به جایی یخچال در راه پله از از چرخ های باربری استفاده کنید.

جمع بندی

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم، اطلاعات مفیدی را در زمینه بهترین روش جابجایی یخچال در اختیار شما قرار داده باشیم.اگر در زمان اسباب کشی یخچال شما دچار آسیب شده است، کافیست با همکاران ما تماس گرفته تا کارشناسان  این مجموعه بهترین مشاوره را به شما ارائه داده و مشکلات یخچال شما را به سرعت برطرف نمایند.

سوالات متداول

 

  1. ایراد کمپرسور در هنگام جابجایی
  2. مشکل در کندانسور یخچال و لوله های گاز
  1. عدم تراز بودن یخچال
  2. خارج شدن سیم رابط یخچال از محل خود
  3. ایراد در ترموستات یخچال

چنانچه با مشکلی در یخچال خود مواجه شده اید، با شماره 09156600162تماس بگیرید.

امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*