نکات تعمیر فن یخچال کلور

فهرست

امروزه در یخچال های کلور از انواع مختلف فن برای سرمایش و خنک کردن آن استفاده می شود. در واقع می توان گفت که فن، همان  سیستم تنفسی یخچال می باشد که با خرابی آن دمای یخچال  افزایش یافته و در نتیجه مواد غذایی فاسد می شود.

اگر فن دستگاه به خوبی کار نکند، یخچال سرو صدای زیادی تولید می کند که می تواند این مسئله برای شما بسیار آزار دهنده باشد. ما در این مقاله سعی می کنیم که نکات کلیدی و مهم تعمیر فن یخچال کلور را بررسی کرده تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید مشکلات فن دستگاه را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

 

انواع فن یخچال کلور

انواع فن یخچال کلور 

 

فن یخچال کلور در انواع مختلف کندانسور، کمپرسور، اواپراتور، داخلی دسته بندی می شود.فن کندانسور یخچال کلور، در پایین دستگاه و در کنار فن تبخیر و کمپرسور واقع شده است.این فن وظیفه خنک سازی و کاهش دمای یخچال را برعهده دارد.

فن اواپراتور که به آن فن تبخیر هم گفته می شود، وظیفه دارد که  هوا  را در سیم پیچ های اواپراتور به جریان در آورد.فن کمپرسور یخچال کلور، در بین سیم پیچ های کمپرسور هوا را به گردش در می آورد و موجب پایین آمدن دمای کمپرسور می شود. فن داخلی همان طور که از نام آن مشخص است، در قسمت بدنه یخچال قرار گرفته و باعث گردش هوا در داخل دستگاه می شود.

 

برای حل سریع مشکلات یخچال خود، مطالعه مقاله ارورهای یخچال کلور  بسیار به شما کمک خواهد کرد.

روش عیب یابی فن یخچال کلور

فن یخچال کلور کجاست؟

 

فن یخچال کلور کجاست؟

فن اواپراتور یخچال کلور، در  قسمت فریزر دستگاه واقع شده است که چنانچه از فریزر یخچال سر و صدای زیادی شنیده می شود، ممکن است اواپراتور با مشکل مواجه شده باشد. بنابر این باید به سرعت نسبت به تعمیر فن تبخیر اقدام کنید. فن کمپرسور، در قسمت زیرین یخچال و در کنار کمپرسور قرار دارد. در قسمت پایین یخچال فن کندانسور است که در نزدیکی فن تبخیر و کمپرسور واقع شده است. خراب شدن این فن باعث عدم خنک سازی یخچال می شود.

کیان سرویس : نمایندگی تعمیر یخچال در مشهد با گارانتی 

صدای فن یخچال کلور

دلایل مختلفی باعث ایجاد صدا در فن یخچال کلور می شوند که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

1.خرابی میل شفت و پروانه

فرسودگی موتور فن اواپراتور

3.ضربه به موتور فن

4.برفک زدن بیش از حد اواپراتور

5.کثیف شدن فن

6.عدم کارکرد درست دیفراست یخچال

قیمت فن یخچال کلور

قیمت فن یخچال کلور

 همان طور که می دانید، قیمت فن یخچال کلوردر مقایسه با موتور و کمپرسور دستگاه به مراتب بسیار پایین است. بنابر این شما می توانید با هزینه کم  و با مراجعه به مراکز مجاز تعمیرات یخچال کلور، به راحتی فن دستگاه را تعمیر نمایید. قیمت فن  یخچال کلور، با توجه به مدل دستگاه، توان و …  متفاوت است و شما می توانید برای استعلام قیمت فن این دستگاه با همکاران ما در مجموعه کیان سرویس تماس حاصل فرمایید.

در مطلب تعمیر برد یخچال کلور به بررسی دلایل خرابی برد و نحوه تعمیر آن می‌پردازیم.

تعمیر فن یخچال کلور چگونه انجام می شود

تعمیر فن یخچال کلور

برای تعمیر فن یخچال، ابتدا باید آن را از برق جدا کرده و سپس تمام مواد غذایی را از یخچال بیرون بیاورید. سپس باید تشخیص دهید که کدام یک از فن ها به درستی کار نمی کند و بعد باید محل قرار گرفتن فن مورد نظر را پیدا کنید.

چنانچه فن کمپرسور یا کندانسور خراب شده باشد، بایدپنل پشت یخچال کلور را بازکرده تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.در صورتیکه فن اواپراتور آسیب دیده باشد، برای تعمیر آن پنل درون فریزر را باز کنید.

بعد از اینکه فن را پیدا کردید، آن را از موتور جدا کرده  و سپس گیره های فن را همراه با تیغه های فن از آن جدا نمایید.فن خراب را از محفظه بیرون آورده و فن سالم را جایگزین آن کنید.

 

بعد از طی کردن این مراحل،تیغه های فن را نصب کرده و بعد به وسیله گیره های نگهدارنده فن را در جای خود فیکس کنید. در مرحله آخر اتصال موتور و فن را بر قرار کرده و پنل را در جای خود قرار دهید.سپس قفسه های یخچال را در سرجای خود قرار داده و دستگاه را به برق وصل کنید.

 

اگر می خواهید با خدمات کیان سرویس در زمینه تعمیرات یخچال آشنا شوید،خواندن مقاله تعمیر یخچال کلور در مشهد  را از دست ندهید.

 

تعمیر فن یخچال کلور در مشهد کیان سرویس

کارشناسان فنی کیان سرویس، در زمینه تعمیر فن یخچال کلور  سال ها فعالیت داشته  و تمام تلاش خود را می کنند که در کوتاهترین زمان ممکن بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. مشتریان گرامی می توانند برای بهره مندی از خدمات تعمیر و سرویس فن یخچال کلور با همکاران ما تماس گرفته تا تکنسین های فنی  کیان سرویس  را برای عیب یابی  فن و تعمیر  آن در سریعترین زمان به محل اعزام کنیم.

سوالات متداول

 

  1. جمع شدن آب زیر یخچال
  2. شنیدن صدای غیر معمول از یخچال
  3. بالا رفتن دمای یخچال
  1. استفاده از ترانس یا محافظ برق
  2. کندانسور و فن را هر چند وقت یکبار تمیز کنید
  1.  تضمین کلیه خدمات
  2. عیب یابی تخصصی
  3. تعمیرکاران با تجربه و مسئولیت پذیر
امتیاز دهید
اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*